السبت، 31 يناير 2015

قصة وفاء 


((قصة وفاء الي حرقت دمها))

في يوم من الأيام

قربت منى وانا قربت وخلاص هناكل الصوباع مع بعض صاحبى نط وسطينا وقالى بتعملو ايه انا طبعا حفلة عليه عدا بتاع اسبوع ولا حاجه الودنيا حلوه وبنات وبتاع لحد مجه يوم وانا رايح المصنع وغيرت هدمى وكله تمام والبنات مجتش سألت صاحب المصنع
_فين البنات اوتساذ ابرايهم
=مش جايين تانى
_ليييييييييييييييه ليه مش جايين تانى يا مجرم يا متوحش ‏‎colonthree‎‏ رمز تعبيري
=يعنى مش جايين تانى يا حسن خلاص البنات مش جايين تانى
_اسكت متقولش متقولش انتا كداب رد عليه يا ايمن ايمن
+خلاص يا حسن مش هرد عليك
_مش هيرد عليا ليه هو انا اجرب
+مش هريرد عليك عشان مشى يا حسن خلاص البنات مش هتيجى تانى يا حسن
_انتا كداب

=ف ايه يلا عامل دوشه ع الصبح ليه مقولنا البنات مش جايه تانى خلاص متقرفناش بقا
انا طبعا احبط وفضلت اسبوع ف الشغل ومفيش جديد البنات طارت ومبقاش ف حاجه تسلى الواحد ,سبت الشغل والايام بقا تعدى روتين صح انا مشيت مع واحده من بنات المصنع اسبوعين وقلبتها وقريت فاتحه والدنيا حلوه لحد اول امبارح عمتى اتصلت بيا وقالتلى النهارده كتبت كتاب بنت عمتك ياحسن قولتلها انا ف البلد هاجى دلوقتى عشان احطر كتب الكتاب المهم وانا ف نص الطريق قابلت ابنعمتى قولتله رايح فين قالى رايح الصالحيه قولتله اشطا خودنى معاك وصلنا الصالحيه واول ما نزلت من العربيه وبظبط هدمى وبتاع لقيت واحد بينده عليا وبيقولى
_حسن حسن

=عم ابو فاء
_ايه يبنى انتا محدش بيشوفك ليه
=هنحور انتا اىل محدش بيشوفك من اليوم اياه
_ها المهم انتا اخبارك ايه سمعت انك قريت فاتحه
=اه قريت فاتحه واهدا ها اهدا

سبته ومشيت عشان اتبضنت منه بصراحه ودخلت بيت عمتى سلمت ع الناس وكده لحد ما وصلت لوفاء ومديت ايدى مدت ايديها سحبت ايدى من غير ما أسلم عليها وقعت مع واحد قريبى قاعد بره مصر وبيحكى وبتاع واخت وفاء بتتكلم معاه انجلش عشان تقوى الانجلش بتاعها وانا تقريبا واقف زى الفسيخه مش فاهم اى ابنمتناكه لحد مجالى فون طلعت ديت بره ورجعت وكانت والدتى واقفه ع الباب قولتلها ولكم ياما طبعا الناس كله ضحكت ووفاء ضحكت بكل برود روحتلها وقولتلها
_نعم بتضحكى ليه مش فاهم يعنى طب انا بضحك مع امى انتى مالك
البت اتكسفت ومردتش وحرقت دمها وبتاع الوقت عدا بسرعه لحد ما وفاء واخواتته قررو يمشو طبعا عمتى قالتى روح وقفلهم توكتوك وحاسب انا طلعت معاهم وانا بضحك مع اخت وفاء الكبيره وبتاع لحد موقف توكتوك وجاى احاسب وفاء قالتلى لو سمحت احنا هنحاسب قولتلها ع فكره انا مش بحاسب عشان خاطرك انا بحاسب عشان مينفعش اسيب بنات هيا الى تحاسب اصل انا راجل مش بسافر منغير ما اقول لاهلى

وبكده اكون حرقت دمها

                                                                        &النهاية&

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق